Sunday, July 4, 2010

Muffin chocolate episode 2 (part 4)

Setelah puas memilih maffin yang nampak paling sedap, segar dan bugar terus Madhi meletakkannya ke dalam piring kecil putih yang comel dan munggil yang dah memang tersedia di situ.

‘Nak bawak balik umah ni..emm bawak dengan piring ni sekalilah.’kata Madhi seperti orang hilang akal.Lawak bodoh di tengahari yang gersang.

‘Akak saya nak letak muffin ni..plastik tak nak nanti penyek maffin sy..’Katanya Selamba dengan wajah yang berseri-seri bertemakan produk de wajah.

‘Jap ye…’jawab kakak cashier yang manis itu dengan lembut.
  Laa akak ni ke mana pulak perginya..mundar- mandir..Ke sana ke mari.Sibuk nampaknya.

‘Akak plastisin satu..eh! bukan ..saya nak letak muffin ni..!haih.. menatang apa namanya tu..berdesing dah telinga dek menahan malu..tiba-tiba muka terasa panas.Itulah tadi yakin sangat!

Ya Allah kenapa tak ingat ni..Madhi cuba mengingat sambil menahan kerut di muka.Buat-buat pitamlah..sesaat dua saat..dua saat suku..dua saat separuh..tet..tet..tet..masa semakin suntuk!

‘Saya nak mintak polisterin..yes..berjaya jugak akhirnya..fuh!’
‘oo..!’akak cashier tu tersenyum.Tadi Madhi bekerut dan dia juga berkerut.
‘Ishh macam mana boleh lupa nama mende alah ni..polisterin la madhi..polisterin!ish buat malu aje..harap-harap akak cashier tu tak gelakkan aku..tapi masa nak melangkah keluar tadi kenapa akak tu gelak sorang-sorang.Gelakkan aku ke?Ish..Positif madhi positif!tak baik buruk sangka kat orang..haih…

No comments:

Post a Comment